Thursday, December 6, 2012

गुरु नानक (एक परिचय)

गुरु नानकले एक अनौठो धर्म सम्प्रदायलाई जन्म दिएकाछन, जस्मा गृहस्थ र संन्यासी एक हों र त्यहि मान्छे आफूलाई सिख भन्ने हकदार छ, जो गृहस्थ हुंदा पनि संन्यासी होस, संन्यासी हुंदा पनि गृहस्थ होस ।
सिख हुनु बडव कठीन छ। गृहस्थ हुनु सरलछ । संन्यासी हुन सरल छ, छोड़ेर जाउ जंगलमा। सिख हुनु कठिनछ किनकि सिखको अर्थ हो- संन्यासी, गृहस्थ एक साथ। रहनु घरमै र यस्तो बस्नु जस्तै होईन। बस्नु घरमै र यसरी बस्नु जस्तै हिमालयमा छौ। गर्नु पसल,तर ख्याल राख्नु परमात्माको । गिन्नु रुपैया, नाम लिनु उस्को ।

नानकलाई जो पहिलो झलक प्राप्त भयो परमात्माको,जसलाई सतोरी भनु, त्यो पाईयो एक पसलमा, जहां उनि तराजू ले गहूं र अन्न तौलंदैथिए । अन्न तौलदै अरुलाई दिंदै थिए । तराजूमा राख्दै उता राख्दै । बोल्थे- एक, दुई, तीन...दस, ग्यारह, बाह्र... फेरि पुग्यो त्यो तेह्रमा । पंजाबीमा तेरहको जो रूप छ, त्यो 'तिम्रो'। उस्लाई सम्जना भयो परमात्मा को। 'तेरा', दाईन, दाऊ-धुन बन्यो।

फेरि उ तौलंदै गए, तर संख्या तेरह्बाट घि सरेन । भर्दै, तराजूमा राख्दै तराजबाट राख्दै भन्छ 'तेह्र'। भर्दै, तराजूमा राख्दै र भन्छ तेह्र । किन कि आखिरी पड़ाव आईहाल्यो । तेह्र भन्दा अगाडी कुनै संख्याछ ? गन्तब्य आईपुग्यो। 'तेह्र' मा सुबै समाप्त भयो । मान्छ्लाई लाग्यो कि नानक सामान्य दुनियादार होईन ।
मान्छेहरुले रोक्न पनि चाह्यो, तर उ त कुनै अर्कै लोकमा छ ।उ भन्दै जाँदैछ 'तेरा'।राख्दैछ, तराजूबाट तौलंदै छ, र तेह्र भन्दा १४मा पुग्दैन । तेह्र भन्दा अघि बाटै छैन । बस दुईमात्रै , या तिमी 'मै' या 'तिमी'। म बाट शुरुआतछ, तिमीमा समाप्त हुन्छ ।
नानक संसारको विरोधमा छैन। नानक संसारको प्रेममा छ,किनकि उनि भन्छन कि संसार र त्यसलाई बनाउने दुई हैन। तिमीले यसलाई पनि प्रेम गर, तिमीले यसैमा उसलाई प्रेम गर । तिमीले यसैमा उसलाई खोज ।

नानक जब युवा भए, तब घरकाले भने, बिहे गर। उन्दे 'हुंदैन' भनेन । सोच्दै त रहेहोलान घरकाहरु कि यस्लै हुन्न भन्ला । बचपनबाटै यस्को बानी अलि फरकनैछ अरु भन्दा । नानकको बुवा साह्रै हैरान थिए । उनलाई कहिल्यै बुझ्न सकेन के हो भनेर । भजनमा, कीर्तनमा, साधु-संगतमा केवल...।
पठाएकव थियो छोरालाई अर्को गाउंमा सामान किन्न। बीस रुपैया दिएका थिए । सामान त किने, तर बाटोमा  साधु भेटीए,उ भवका थियो।बुवाले जाँदा भनेका थिए, सस्तो चीज किनेर ल्याउनु र यस गाउंमा ल्याएर महङ्गोमा बेच्नुपर्छ । ब्यापारकव तरिका नै यहि हो । अर्को गाउंमा सस्तोमा किन्ने, यहां आएर महङ्गोमा बेच्ने । यहां जे पाईन्छ सस्तोमा किन्ने, अर्को ठाउंमा गएर नाफा लिएर महङ्गोमा बेच्ने । यहिनै लाभको बाटो हो । तब कुनै यस्तो चीज किनेर ल्याउनु,जस्मा नाफा राम्रो होस

नानक फर्कन्थे सामान किनेर, भेटभयो साधुहरको एक जमात। ति साधु पांच दिन देखि भोका थिए । नानकले सोध्यो,भवकै बसेकाछौ । उठ, केहि गर । गाउं तिर किन जाँदैनौ ? तिनले भने, यही हाम्रो ब्रत हो। जब उस्को मन होला उ देला । तब हामी आनंन्दित छौं । भोकले केहि फरक पर्दैन ।

तब नानकले सोंचे कि यसभन्दा नाफाको कुरा के होला कि इन परम साधुहरुलाई यो भोजनबांडी दिउं जो मैंले किनेर ल्याएकोछु? बुवाले यहि त भन्नु भएको थियो कि नाफाको काम गर भनेर
उले सबू सामान साधुहरुलाई दिए। साथी थिए एकजना साथमा, उस्को नाम बाला थियो। उस्ले भन्यो के गरेको यो, तिम्रो दिमाग त खुस्केन। नानकले भन्यो, यही त भनेका थिए बुवाले केहि नाफाको काम गर । यो भन्दा धेरै नाफा के होला र ? बांडेर खुशि हुंदै घर फर्क्यो ।
बुवालेर् भने बाबु यसरी त व्यापार समाप्ट्टे हुन्छ ।  नानकले भने, 'आतपाईले यो सोंच्नुहुन्न कि यस भन्दा नाफा लाभ    अरकेमा होला र ? लाभ कमाएर फर्केकोछु ।'
तर यो नाफ लाभ कसैले देख्दैन । नानकको बुवा कालू मेहतालाई केहि देखिन्न । उनलाई त लाग्यो ब्यापार सबै बरबाद भयो,छोरो खत्तम भयो । साधु संगतमा यव नराम्रोरी बिग्रियो । अब बेहोस भयो । सोचे कि बिहे गरिदिएर बन्धनमा राख्यो भने ठीक होला ।
 प्रायः मान्छे यस्तै सोंच्छन् कसैलाई गृहस्थ बनाउनु छ भने स्वास्नीको मायाजालमा बांध्नुपर्छ।तर नानक  प्रति यो उपाय काम लागेन उ कुनै कुराको बिरोधमा छैन। बुवाले भने बाबु बिहे गर, '' नानकले भन्यो ठीक छ। बिहे भयो, तर उस्को बानी व्यहोरामा कुनै फरक भएन। बच्चा जन्मियो, अहं फरक भएन
यो मान्छेलाई बिगार्ने कुनै उपाय नै थिएन, किनकि संसार र परमात्मामा उस्लाई कुनै भेद नै थिएन । तिमी बिगार्छौ कसरी उस्लाई ? जो मान्छे धन छोड़ेर संन्यासी भयो, उस्लाई बिगार्न सक्छौ- धन देउ । जो मान्छे स्वास्नी छोड़ेर संन्यासी हभयो, एक सुन्दरी उस्कोअघि पुग्यो, बिगार्न सक्छौ ।तर जोकुनै छोडेर गएकैछैन, उस्लाई तिमी कसरी बिगार्न सक्छौ । उस्को पतनको कुनै बाटो नै छैन । त्यसैले नानकलाई भ्रष्ट गर्न सकिंदैन । भगवान बुद्धलाई पनि बिगार्न धेरै प्रयत्न गरीयो सुन्दरी राज्य धनकव थुप्रै प्रलोभन देखाईयो । जस्ले स्वय्म आफ्नो राज्य सुन्दरी श्रीमती छोरा त्यागेर आयो उस्लाई कस्ले कसरी के भनेर बिगार्न सक्छ । बस नानकलाई कसैले सकेन बिगार्न ।
भवतु सब्ब मङ्गलम् ।

No comments:

Post a Comment